Leczenie paradontozy – Łomianki

Oferujemy Państwu skuteczne leczenie paradontozy w Łomiankach. Dziedziną stomatologii, która zajmuje się leczeniem chorób przyzębia (czyli tkanek, które otaczają zęby) i błony śluzowej, jest periodontologia. Do najczęściej występujących chorób przyzębia należy paradontoza, która powoduje szereg objawów, takich jak m.in. krwawienie dziąseł, stany zapalne tkanek miękkich, obniżanie szyjek zębowych, a nawet zanikanie kości szczęki lub żuchwy. To wszystko sprawia, że w przypadku nieleczonej paradontozy stabilność zębów ulega coraz większemu obniżeniu oraz dochodzi do ich rozchwiania, a następnie wypadania.

Dlatego ogromną rolę odgrywa wczesna diagnoza tego schorzenia i wdrożenie skutecznego leczenia.

Na czym polega leczenie paradontozy?

Leczenie tego rodzaju zapalenia przyzębia zależy od jego stadium. Początkowe etapy choroby wymagają przede wszystkim systematycznych zabiegów higienizacji zębów, dzięki którym usuwamy kamień i osady nazębne. To właśnie nagromadzony w ogromnej ilości kamień nazębny przyczynia się do odsłonięcia korzeni zębów oraz powstawania w tych miejscach tzw. kieszonek, które zawierają resztki pokarmowe. Jest to bardzo sprzyjające środowisko dla rozwoju bakterii, powodujące stopniowe powiększanie się kieszonek, a nawet pojawienie się w nich ropy. Co więcej, bakterie wytwarzają toksyczne dla kości substancje, które stopniowo je rozpuszczają. To prowadzi do rozchwiania, a następnie do wypadania zębów.

Dlatego zarówno w profilaktyce paradontozy, jak i leczeniu jej początkowego stadium, kluczowe jest cykliczne usuwanie kamienia nazębnego oraz właściwa, codzienna higiena jamy ustnej. Warto podkreślić, że zaawansowana paradontoza powoduje nie tylko wypadanie zębów, ale też stanowi przeciwwskazanie m.in. do wykonania niektórych zabiegów z zakresu protetyki w Łomiankach oraz leczenia implantologicznego. Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że choroby przyzębia, zaraz obok próchnicy, są w dużym stopniu odpowiedzialne za utratę zębów w populacji. Stanowią zatem poważny, społeczny problem.

Dalsze etapy rozwoju paradontozy mogą wymagać zabiegów z zakresu plastyki dziąseł, które mają na celu przywrócenie równowagi dziąsłowo-zębowej. W przypadku rozchwiania zębów istnieje możliwość zastosowania tzw. szyn zębowych, które je unieruchamiają. Gdy występują ubytki kostne – odbudowujemy je za pomocą preparatów kościozastępczych w ramach tzw. zabiegów augmentacyjnych (sterowanej regeneracji kości). Plan leczenia paradontozy jest oczywiście ściśle dopasowany do każdego Pacjenta i poprzedzony szczegółową diagnostyką.

Dlaczego leczenie paradontozy warto powierzyć naszym specjalistom?

Paradontoza jest chorobą, która dotyka coraz więcej osób przed 40 rokiem życia. Wykryta odpowiednio szybko pozwala zachować zdrowe zęby i uniknąć ich wypadania. Warunkiem jej wczesnej diagnozy są jednak systematyczne wizyty kontrolne w gabinecie dentystycznym.

W Ortodentis mogą Państwo liczyć na doświadczoną kadrę specjalistów oraz sprawdzone i skuteczne metody leczenia, które ściśle dopasowujemy do stadium zaawansowania choroby. Przed rozpoczęciem terapii periodontologicznej przeznaczamy odpowiednią ilość czasu na rzetelną diagnostykę, która obejmuje m.in. wykonanie pantomogramu w Łomiankach. Dzięki temu badaniu sprawdzamy m.in., czy w kościach szczęki pojawiły się ubytki.

Przywiązujemy dużą uwagę do instruktażu dotyczącego właściwej higieny jamy ustnej, która stanowi podstawowe narzędzie do walki z chorobą. Nasi Pacjenci otrzymują wszelkie informacje na temat technik szczotkowania zębów oraz produktów do ich pielęgnacji, które wspomagają proces leczenia. Jeśli zauważyli Państwo choćby najmniejsze objawy, które mogą oznaczać paradontozę – np. krwawienie z dziąseł, zmianę ich barwy na ciemnoczerwoną, ponadto nadwrażliwość zębów w trakcie spożywania gorących i zimnych potraw – zapraszamy na konsultację do Ortodentis. Dbamy o to, aby nasze leczenie paradontozy w Łomiankach przynosiło oczekiwane efekty.