Stomatologia zachowawcza

W stomatologii zachowawczej głównym celem jest zachowanie naturalnych zębów w jak najlepszej kondycji przez całe życie. Jest ona również określana jako stomatologia ogólna oraz obejmuje zarówno szeroko pojętą profilaktykę stomatologiczną, w tym zabiegi higienizacji, jak i leczenie ubytków próchnicowych. Próchnica to bowiem najbardziej powszechna choroba zębów, która może prowadzić do przykrych konsekwencji zdrowotnych – również dla całego organizmu. Jej objawami są nadwrażliwość, przebarwienia szkliwa i ból. Jeżeli zauważą Państwo takie objawy u siebie, oznacza to, że należy udać się na wizytę i rozpocząć leczenie.

Od czego zaczynamy pracę z Pacjentem?

Pierwszym etapem naszych działań jest zawsze szczegółowy wywiad z Pacjentem oraz diagnostyka. Chcemy wykonywać ją jak najdokładniej, dlatego korzystamy z nowoczesnego sprzętu i metod, które oprócz precyzyjnych informacji przynoszą zarówno nam, jak i naszym Pacjentom, wiele dodatkowych korzyści. Należy do nich np. krótszy czas trwania badania, co w przypadku diagnostyki radiologicznej ma bardzo ważne znaczenie. Nasz cyfrowy pantomogram w Łomiankach wykonujemy na urządzeniu Kodak 8000 C, które pozwala na natychmiastowe obejrzenie zdjęcia RTG na monitorze komputera – z możliwością dowolnego powiększania jego fragmentów.

Diagnostyka radiologiczna stanowi uzupełnienie podstawowego badania jamy ustnej i zleca ją w razie potrzeby lekarz. Dzięki niej możemy bowiem dostrzec zmiany chorobowe, które nie mogą być wykryte podczas standardowego badania. Mogą one rozwijać się m.in. w okolicach korzeni zębów czy kości szczęki. Podstawowe badanie jamy ustnej umożliwia nam obserwację widocznych zmian zarówno na zębach i dziąsłach, jak i na błonie śluzowej policzków i języka. Używamy do niego m.in. kamery wewnątrzustnej CareStream CS 1200, dzięki której uzyskujemy powiększony obraz zębów i dziąseł. Wnikliwa diagnostyka jest dla nas niezbędnym warunkiem do opracowania szczegółowego planu leczenia.

Dlaczego warto nam zaufać?

Dbamy o dobre samopoczucie naszych Pacjentów oraz przyjazną atmosferę w gabinecie. Pomaga nam w tym nowoczesny sprzęt i znieczulenia, dzięki którym wizyty odbywają się komfortowo i bez bólu. Ból jest bowiem główną obawą, związaną z leczeniem zębów. To właśnie przewidywany ból odpowiada najczęściej za niechęć do regularnych kontroli stomatologicznych. Co więcej, ból, którego Pacjenci doświadczyli w gabinecie w dzieciństwie, może być przyczyną dentofobii, a tym samym zaniedbywania profilaktyki i leczenia zębów w dorosłości. Oczywiście prowadzi to do poważnych konsekwencji – zarówno zdrowotnych, jak i finansowych. Konieczność udania się na wizytę, która wynika z dotkliwych dolegliwości towarzyszących próchnicy, potrafi w takich sytuacjach dodatkowo przytłoczyć.

Do wypełniania ubytków używamy materiałów kompozytowych sprawdzonych firm. Gwarantują one wysoką jakość i trwałość wypełnień. Ponadto ich kolor można bardzo dokładnie dopasować do koloru zębów. Warto dodać, że zajmujemy się także przeprowadzaniem zabiegów z  zakresu endodoncji w Łomiankach. W razie konieczności nasi Pacjenci mogą sprawnie z nich skorzystać w jednym miejscu – oszczędzając czas. Leczenie kanałowe jest przeważnie jedynym ratunkiem dla zęba, którego miazga została zajęta przez próchnicę. Chroni ząb przed usunięciem, jednak konieczność jego podjęcia wynika najczęściej z poważnych zaniedbań w zakresie higieny uzębienia i profilaktyki stomatologicznej.

Dlatego zalecamy jednak systematyczne przeglądy, które pomogą rozpoznać wczesne stadium próchnicy, czyli plamy demineralizacyjne. Można je leczyć za pomocą preparatów zawierających fluor, bez konieczności borowania. Taka konieczność, czyli mechaniczne usunięcie próchnicy za pomocą wiertła, zachodzi dopiero wtedy, gdy przeniknęła ona przez szkliwo. Warto mieć na uwadze, że próchnica rozwija się etapami i jej progres możemy zahamować już na wczesnym etapie. Zachęcamy do cyklicznych wizyt kontrolnych – najlepiej co pół roku. Zapraszamy do Ortodentis – zadbamy o Państwa zęby najlepiej, jak potrafimy.